Bodins RullarRunt

Vi blev helt plötsligt med husbil och drog till Italien..underbart ,annorlunda och otroligt härligt! Frihet på 15 kvm! Familj och vänner..här kan ni följa med oss!! 😂

Buongiorno..

Publicerad 2015-07-17 21:53:49 i Italien 2015,

..sköna morgon!! Klockan ringer 700 och då blev det en timmes strandpromenad alldeles med tassarna i vattnet. Love IT!! 
Sedan till boet och tomatfrukost, dom säljer lite grönt här vid campingen..tur de..röda saftiga tomater, gött!! Och det är ju det enda vi har just nu..förutom öl vin efter gårdagens handling..och riktigt dit har vi inte kommit "än" att vi startar morgonen så.. Efter det blev det lite hoppackning, Jörgen skall ta bilen till en affär för storshopping av mat..ja vi får väl se..tänker jag innerst inne..men nu sitter jag och hundarna här i vår inhägnad😂 utan bil och bara hoppas han kommer tillbaka..blir lite småjobbigt annars..
Hemtrevligt värre..



Närå vi var faktiskt tvungen att gå iväg till skuggan..det blev alldeles för varmt, läs kokhett, vi sitter här i strandbaren jag, hundarna och Jörgens magväska och tar en cappuccino och en skål kallvatten..👍

Jag har därför inte så mycket att börja med i skrift idag men kan väl passa på med 
Att berätta medans jag sitter här själv i strandbaren att jag fick en litet trevligt förslag på visa av min såkallade"svärson" för ett par dagar sedan..han tyckte den var passande för mig..eller som uttrycket var berättade Mimi..-han tänkte på dig när han hörde den..Ja jag kallade honom "svärson"  före denna låt som han tillägnat mig.. Thomas Järvheden med Påsklåten...

http://open.spotify.com/track/1YI8FNQiTuSNbzazrFyrng

Jag lyssnade på den..Big mistake Oskar!! Big mistake!!  😡😂 men Kära Oskar..hämnden är ljuv..men innan jag listat ut hämnden så  tänkte jag att alla våra vänner skulle få se ett sött litet kort på dig..men detta är bara början, vänta du..😂😂
Mmm du ser lika oskyldig ut där..😘

Äntligen sen kom mannen efter ett par timmar, han hade irrat runt på Autostradan, in i olika byar..innan han hittade en med affär och vips skulle han parkera berättade han och då fanns det bara fyra parkeringar och på dom var det marknadsstånd..sen fick han parkera på nått torg..gå framochtillbaka med en kundvagn genom byn..så säger han..och jag tror honom, skulle dock vilja sett han traska runt med en kundvagn där i byn..men jag visualiserar och det räcker faktiskt..men jag är glad för i dag kom han med lite mat oxå. Dock öl i massor men mat..prosciutto mozzarella pasta ost ägg yoghurt och massa gosaker..lycklig nu..rena lyxen!! Men tro inget annat jag älskar detta liv och så gör även min man..trots att han även måste springa runt med sin väska..nu är inte detta en såndär vanlig resväska..om ni får för er att tro det..tullen skulle inte INTE!! bli överväldigad av att gå igenom innehållet i den vid kontroll..men giochförsig är det mycket "skit" i resväskorna från utlandet också som passagerarna kommer genom tullen med..men dom kanske inte innehåller denna lite annorlunda doft dock..😂


Jag säger det igen..känns lite charter betonat ändå..😂



Senare på eftermiddagen blev det en strandpromenad och alla fyra badade och simmade med alla fyra menar jag även hundarna..sedan avnjöt vi en iskall öl i strandbaren till de sista solstrålarna..då ser min kära man skjulet igen med smått och gott..säger snabbt då han ser dom håller på att stänga -ska jag ändå gå runt med en magväska vill jag ha en såndär hatt också! Han menar en vit "maffia"hatt, ingen kommer ändå att titta på den, dom ser bara magväskan! Det finns en som klär i en sån hatt och det är väl Al Capone i Gudfadern..men han rusar fram till mannen. Kommer sedan nöjd tillbaka iklädd vit hatt,  röd kjol, magväska och dom oerhört sexiga flipflopen..min man de! 
- nu får jag iallafall inte solen i ögonen!!
-Nää älskling, men många vi möter kommer önska att Dom hade det!! 


Min alldeles egna Capone!! ❤️


Nu sitter vi här utanför boet och skall göra en riktig god måltid. För idag kan vi!! 

Dagens lärdom..sträva framåt i livet är bra..men stanna till och njut av tillvaron dessemellan..

Kommentarer

Postat av: Mimi

Publicerad 2015-07-18 06:37:38

hahahah 😂😂

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela