Bodins RullarRunt

Vi blev helt plötsligt med husbil och drog till Italien..underbart ,annorlunda och otroligt härligt! Frihet på 15 kvm! Familj och vänner..här kan ni följa med oss!! 😂

Charter..

Publicerad 2015-07-14 23:01:29 i Italien 2015,

..I all ära men detta är faktiskt roligare! 
Känns lite som man har ett eget litet plan där man är gift med piloten och mannen med flygvärdinnan. Jörgen sätter sig, spänner fast bältet och berättar att nu -dags att göra klart för avgång och startar motorn..jag, ser till att alla lådor och skåp är haspade fönster uppdragna och att passagerare fastspända, läs hundar. Jag går från bakdelen av ekipaget lite sådär smått framåtlutad som man gör i plan och verkligen kollar skåpen i taket, kommer fram lutar mig över den trånga gången mellan sätena och säger..-prepard For start. -alla dörrar låsta?  😂 japp säger han och jag knäpper fast bältet och vi rullar iväg, lite sådär hoppande ibörjan innan vi får riktig fart! Here we go!! 
Enda skillnaden på mig och En flygvärdinna just då är att hon måste vara alert och servera mm, jag kan hänga med huvudet och ha munnen lätt öppen med olikartade ljud, för föraren och passagerarna sköter sig själv liksom. Snus och vatten allt annat är överflödigt😂 
När vi kommer fram, låser Jörgen upp sido dörrarna och jag tar hand om bakdörren , ber passagerarna lugna sig och sitta kvar i sina burar, tysta, öppnar och hälsar oss välkommen till platsen. Hoppar ur lite chict, Dock iklädd tofflor, slipklänning och en väldigt egen frisyr och med svett i pannan. Ingen dress och high heels här inte, nää det är överflödigt! Jag går ur och ikläder mig rollen, -han som har den där spaden, och står där och viftar in så planen kan parkera, Jörgen backar in med precision och vips är vi liksom "landed". Jörgen stänger av motorn och knäpper upp bältet tar sin plånbok istf väskan och går ur, tummen upp och med ett nöjt leende som betyder -gick bra den här gången å! 
Med detta vill jag påvisa att vi är väldans mångfasetterad i våra roller. Allt från sopgubbe till pilot är mannen och jag flygvärdinna till sån där dreglande passagerare. Vi har liksom allt här oxå på denna resa! 

Idag har vi dock inte åkt nånting utan bara tagit det lugnt och njutit av värmen och varandet, för varmt är det. Ca 35 grader ute och inte en vindpust. Campingen här strax utanför Gaeta, Settebello, är en mycket organiserad historia, nästan som en resort med aktiviteter och butiker. Inte riktigt vår grej men vi har ju havet som granne, så det går absolut ingen nöd på oss, stormtrivs, vi tog en extra dag här för att komma in i resandet igen och försöka oss på en liten plan för iallafall imorgon. 

Men grejen är lite med husbil att vi inte behöver planera vart och när vi skall stanna, när vi åker förbi en mysig by/stad så kan vi bara bestämma oss, det är det som är tjusningen. Dom som bor på denna camping är många långliggare dom har riktiga spisar som står i som ett litet kökstält på sidan om tälten dom bor i, väldans annorlunda. Idag har varit en härlig dag utan massa nybörjartok😊 utan bara lugn mys och ro. Imorgon blir en tidig morgon och körning, dock inte långt men till ett ställe där man slipper rasta hundarna i famnen och med helt jädra vanliga toaletter!!! 

Dagens lärdom..i denna värme kan ingen, absolut ingen vara ett energiknippe..siesta behövs..det är inte överskattat slöeri!! 


Hittade efter ett dygn en parkering att rasta så jag kunde ha tröja på..

Planering på hög nivå.😂

Den mångfasetterade piloten..

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-07-15 18:55:14

Ser varmt ut 🌞

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-07-15 18:56:26

Ser ut som han ska ut o flyga faktiskt 👍👍

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela