Bodins RullarRunt

Vi blev helt plötsligt med husbil och drog till Italien..underbart ,annorlunda och otroligt härligt! Frihet på 15 kvm! Familj och vänner..här kan ni följa med oss!! 😂

Det är måndag morgon..

Publicerad 2015-07-27 23:31:36 i Italien 2015,

..i Steinhude..vaknar.. öppnar gardinen och stänger den bums..visste inte att det fanns så många grå skalor faktiskt..men vi skuttar ur bädden och jag tar en prommis med vovvarna medans mannen går och betalar platsen och handlar färskt bröd..kommer tillbaka med ett stort chokladbröd till mig..-ja jag tänkte du behövde en liten sockerkick Nu på morgonen..jag måste se väldans trött ut då antar jag..vi sätter i oss frukosten..fralla marmelad chokladbröd och vindruvor..hela kostcirkeln av "sötningsmedel" vi har i kylen..lite lite tomt nu igen därinne..sen är det dags för dusch och den här gången glömmer jag koden in till rengöringsstället..eller jag visste inte att det fanns nån..så jag går till receptionen alldeles dörren bredvid och ber att få den..då drar han en harang på tyska och viftar med kvittot..anar att han säger att det står där på, eller frågar om jag har nått..?!? Jag försöker förklara att det är borta i boet och jag skulle bli väldans glad om jag kunde få den av honom..ja det var slarvigt av mig men jag visste inte att många gick förbi och tjyvduschade här..för 1 euro per 5 minuter..för det är väl kanske därför han inte kan ge mig den..jag har ju ändå en handduk och massa duschatrialjer som han ser..är väl inte ute och går och luftar dom bara..han tittar på mig under glasögonen och försöker förstå vad jag säger eller se om jag ljuger..då pekar jag på handduken och toarullen och dörren igen..please..? -jag bjuder på ett stort chokladbröd, för du verkar behöva ett du oxå..bara du släpper in mig..men jag vänder och är på väg att gå ut..DÅ..börjar han prata igen..på tyska..och jag får koden på Tyska..med ett vickande finger i luften..331..nu känns det väl bra..han liksom vann övertaget..och det är helt ok, jag fick ju komma in..där är två toaletter och två duschar på en yta av..Jaa kan det vara 15 kvm..samt att det är fullt därinne i båsen och fyra utanför varav en fönar håret..men du toppen..blev väldans mycket luft härinne..men jag är nöjd mycket nöjd att jag kom in och får vara därinne..med duschskorna på..😊

Sen är det avfärd, fräsch som vi är..kör ut och då tittar mannen på mig och säger -Visst är det härligt..nu kan vi stanna varsomhelst såfort det är sol och värme på vägen mot hemlandet.. - Mää har vi flyttat Söderöver medans jag sov?
 
Men han är positiv min man..-man kan inte alltid lita på väderspåarna..-dom är ju dom enda som kan göra fel minst 50% av tiden på jobbet..så jag tror det kommer sol..-Mmm gör jag oxå faktiskt..kommer alltid sol efter regn, frågan är just nu hur länge det kommer att regna..innan solen kommer..
..men jag skall köpa riktiga gummistövlar idag om vi kommer till nån affär..ja tänker inte låta vädret vinna..allt väder har sin charm..yess! Så fort jag inhandlat det skall jag börja på mitt brev till Herr Bernadotte..☔️men vi har inte sett än vart vi hamnar..
Co-driven våran..

Vi stannar efter många mil och tankar och precis där står en Burger King och oj vad längesedan vi åt sån mat..japp vi kör sån lunch..en burgare till mig..en burgare till Jörgen..en burgare till Tino..en burgare till Optimus..rättvist ska de vara..👍
 Första bron..

-vana resenärer vi som har brobizz 😂

Vet liksom inte fortfarande vart vi ska..vilket håll vet vi men inte vart vi skall övernatta..jag tar fram Bordatlas och kollar..ja det finns massor av ställen som ser bra ut..men vi fastnar för ett ställe på Fyn alldeles efter brofästet..en liten avstickare bara på 2 mil..nu har dom bara tio platser men vi kör på det..jaa ni..vi var ute på grusvägar.. smala.. ingen kan mötas..åkrar..mannen tittar och undrar -Har du verkligen slagit in rätt koordinater?! -jajamensan vill du vända så gör det men jag tror detta blir bra..det är ju såna här ställen vi vill se och komma till..små..vid vatten..där man inte skulle åkt annars..



..och vilket ställe vi kommer till, en liten by vid havet, skälskär..ja nu har jag inte danska bokstäver men ungefär så. Litet pitoreskt och man står parkerad direkt vid hamnen..helt underbart..vi får en av de två kvarvarande platserna, finns tio, så fler än vi har letat sig hit.



 Vilket fantastiskt bra val vi gjorde..är det bara uppehållsväder imorgon stannar vi nog en natt till..strosar runt i den lilla byn..tar en kaffe och en god middag..ja vi ser när vi vaknar..planera är inte våran grej liksom..vi tar det som lusten faller på..


Dagens lärdom..även en väg som känns fel från början kan visa sig vara den rätta i slutet..



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela