Bodins RullarRunt

Vi blev helt plötsligt med husbil och drog till Italien..underbart ,annorlunda och otroligt härligt! Frihet på 15 kvm! Familj och vänner..här kan ni följa med oss!! 😂

Glöm bort..

Publicerad 2015-07-15 23:39:39 i Italien 2015,

När jag hade lagt ut bloggen igår, kom Jörgen från duschen tittade på den, läste och tittade på korten..jag ber er radera från näthinnan..Jörgen är förtvivlad över bilden igår..han ska börja träna benen och han har inte kjol. Vill poängtera detta igen, han har INTE röd kjol!! 😂 
Hans kommentar var -är det den här ämannen du vill vara gift med? Jaa svarade jag..
Han har ju storkben!! Svarar då han.. jag var tvungen att fråga -känner du den här mannen överhuvudtaget? Svar -frågan om det!! 
Han gick och duschade kom tillbaka och hade bytt skjorta!! Så innerst inne Känns det inte som han hade större problem med kjolen ändå va!! 😂😂
Jaa jag kunde inte låta bli..❤️

Gårdagskvällen skulle även Jörgen tjyvtömma lite gråvatten i en bytta och det visade sig komma mycket och fort varvid en del även hamnade utanför "byttan". Ja dom hade ingen tömning av gråvatten för husbilar på den här campingen. Han har nu pratat om denna tank var kväll och vill veta hur stor den är..jag säger varje kväll -jag kan läsa jag och han svarar -jag gör det inte du! 
Denna kväll frågade jag igen efter att han satt och undrade hur stor den var..-har du läst nudå? Nää jag hittade det ingenstans...Har du läst i instruktionsboken då..nää tror du det står där? -nää jag är helt övertygad om att det står i botten på "kommaframölen" eller får du ila upp och köpa ett kinderägg..nån av dom tre överraskningarna kanske innehåller den informationen.,ja vad säga..vi ska se ikväll 😂

I morse drog motorn igång vid 9.30 och vi var redo för "take off" hade siktet inställt på Albania vid kusten, liten stad mellan Rom och La Spezia. Väl sittandes i bilen kör vi på och allt går väl, jag har nånstans från campingen ut på Autostradan för första gången bestämt mig för att köra bilen, sittandes bredvid, ja jag sov inte så bra inatt...tuta..kör inte om..kör om..meen fortare när vi ska om..suck..bromsa..blinka..ligg inte så nära...osv..slutade med att jag fick frågan om jag var sugen att köra..återigen säger jag detta..tycker det fungerar förträffligt på detta vis som vi har det uppdelat..jag berättar och han utför..jag blundade sen och utförde ett mantra..ser man inte finns det inte..Och Jörgen var nöjd mycket nöjd!! 
Men sen är det det här med vägtullar. Man får en lapp i fållan när msn åker ut på stora vägen och man betalar när man åker av. Det har vi liksom gjort flertalet gånger nu. Resevana som vi är.. Denna väg dyker det upp en betalstation utan att vi tagit lapp..ok...vi skall alltså köa in och inte ha nån lapp..då blir vi nog populär i den kön..det är säkert 6 köer i olika bås. Ja vad göra..vi åker alltid i den med pengar ej kort -det har vi läst att skulle det strula blir inte italienarna glada att stå där i kön utan att kunna backa. Mään denna gång är det ingen som sitter där säger min man, det är sån där man kastar i efter man stoppar in lappen (som inte finns). Kör fram bara säger jag..får vi trycka emergency och "spela dum" (det är ju inte så svårt) Jörgen tittar som jag inte är klok..hyperventilerar och säger ändå väldigt sansat måste jag medge..-det kan man inte göra!! Nähä då får vi väl sitta här, gå "all in" tills nån kommer och bogserar oss genom fållan alternativet är förståss också att Backa hela vägen tillbaka till Rom. Då kommer vi nog att hamna i nån annan fålla, men det är endå ett förslag..För det är bara åt ena hållet givetvis autostradan här. 
- Nää säger mannen då -där är ett kontor!! Javisst på andra sidan vägarna flera hundra meter och Massa filer, bra där, dit tycker jag du skall ta en promenad, då blir DU populär..liksom mitt på Autostradan..jag sätter ut bordet och tar en picnic medans jag..
Men han hade bestämt sig, småspringer mellan bilarna viftandes och tackandes och javisst det satt nån där som funderade om han skulle ringa efter hjälp förmodligen..en man i röd kjol över sex filer på Autostradan..inte normalt..inte normalt alls!! 
Han får till svar iallafall -det behövs ingen biljett, bara betala säger han med ett belåtet leende när han kommer in i bilen, det är då 32 grader inne i den eftersom vi står still utan motor och AC ej igång och 51 grader utanför bara..
Duktig du är älskling, bra val! Jätte bra val älskling!!.. men starta bilen och kör!!! Japp vi rullar vidare efter att ha stått där parkerad, lunkat över filerna som är strängeligen förbjudet..när vi kommer fram där och Jörgen skall kasta i dom Eurona lite sådär nonchalant..sitter det en man i den kuren liksom..det är manuell fålla vi är i..Jörgen blev jätteglad att han lunkade över hela autostradan för att få hjälp 😂 han var ganska tyst sen...😂😂


Suck...😂


Utanför bilen..


Anländer till jättefin Ställplats vid playan, ja det går inte att vara nån annanstans, kokpunkten är nådd här. Got to have luft!! 
Dags igen då..den här gången får han order om att alltid och då menar jag alltid hädanefter fråga om hundarna får använda sina egna ben och att det finns SITT toaletter! Så frågor vi har idag när vi kommer fran är finns sitt toalett dusch får hundarna gå själv skuggplatser havsplatser gräs vattenpåfyllning tömning av diverse skit wi-fi och finns allt det -vad kostar det? Eller finns allt det då spelar det ingen roll. Det finns allt det!! Känns som att komma till himmelriket nästan!! Då var det dags igen, backa in..nä det blir fel..köra in..sådär..vi kanske skulle stå på långsidan? Där hade mannen hoppat ur och börjat gå "all in" redan..snabbt ut med press och spika fast, bord stolar hundgård filtar kyldynor vattenskålar sopkvast, ja han har skaffat en sopkvast, så han kan sopa av pressen innan den får komma in i bilen när vi stått klart ..min lilla präktighetsminister..och med "kommaframölen" i handen..jamen jag hann inte ens knäppa av mig bältet..förstod som den fogliga kvinna jag är att idag tar jag inte denna strid..jag kommer INTE att kunna "sälja" in mer rullande på denna plätt för att hitta bästa skuggläget..han behövde inte säga det liksom..jag förstod det när han tittade med ett nöjt leende och sa -det blir bra det här..det blir bra..:)) 
Taikon is here on the beach.. 


Går till stranden badar simmar och bara njuter. 
Här är tillåtet med hundar t o m på en del av stranden, så det känns nästan som man är på picnic med barnen när man springer och busar i sanden..Hur blev man såhär och när hände det!!! 

Kärleksbarnen..😂

Har nu avslutat kvällen med en god middag och sand under fötterna..
Mannen töööörstig..



Dagens lärdom..ibland klär man i, läs Lola, tystnade bäst..








Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela