Bodins RullarRunt

Vi blev helt plötsligt med husbil och drog till Italien..underbart ,annorlunda och otroligt härligt! Frihet på 15 kvm! Familj och vänner..här kan ni följa med oss!! 😂

Kalla oss turister..

Publicerad 2015-07-20 23:39:36 i Italien 2015,

..men vaknar upp på campingen Wien, här i Peschiera del Garda, och allt är rent och fräscht! Rengöringsbåsen tar även större människor så det finns gott om yta! Känns som det är mer blandade nationaliteter här, Ja på gott och ont..Finns t o m ett mini Market som har nybakat bröd till frukost. Så gott!
 Startar morgonen med en prommis längs strandpromenaden och avnjuter dagen till ära en riktigt frisk frukost..mozzarella tomater gurka färskt bröd och stor kopp kaffe efter det. Idag blir en lugn dag..ja vi har väl inte stressat dom andra dagarna heller så den blir väl precis lika härlig som dom..

Jaa kanske inte så nyttig som jag ville påskina..har ingen Photoshop..

Under frukostens gång hittar jag min man på golvet igen..!! Han har letat upp en såndär gammal stol sen 40 talet typ och skall avnjuta sin frukost i..går inte bra..suck.. jag funderar om det är på grund av för mycket pasta, näää..jag tror isf att det är all vätska han samlar på sig..och jag menar inte sån naturlig vätska kroppen producerar i typ benen vid värme utan intaget av processad framställd kall humle och malt dryck som intas..rinner ner stora mängder av denna iskalla vätska som svalka kan jag lova..men jag är väldigt glad att inte nån av hundarna låg i skuggan under stolen iallafall..

😂😂 ja jag hann ta ett kort..

Han har dock fortfarande inte hajat sin plats trots flertalet söndersuttna stolar..😂

Gick en sväng på byn och kollade efter vad som finnes,  då rusar mannen över vägen och jag lunkar smått efter, undra vad han sett..jo en ny stol!! Bara det att detta är en klädaffär..det har han nog inte ens märkt..han står där vid dörren och vrider och vänder denna stolen..upp och ner, bakåt och framåt, trycker på dynan, för att se stunsen liksom ..och det är faktiskt precis en sån modell vi pratat om att köpa så fort vi ser dom..jag avvaktar med hundarna nedanför trappan..ja ni förstår snart vad jag tänker..Enda kruxet är att han inte hittar nån prislapp på den! Jag måste tillslut fråga..Hmm darling..-vad gör du? -Letar efter vad den kostar!! Han fortsätter böjande under att leta..- ok, men du tycker inte det är konstigt att det bara står en stol härute alldeles ensam och vid dörren? -vad menar du? -Ja hon i affären börjar komma mot oss och ler.. -ja inte vet jag men kan det vara så att detta är stolen hon som äger affären sitter i när hon inte har kunder kanske?! -tror du?? Ja jag får liksom en känsla av det då det är en klädaffär..han släpper stolen och måste liksom ändå kontrollera om så är fallet..går rakt  in i affären, ler mot kassörskan som frågar om det är nått speciellt han letar efter..-nooo I'm just checking, svarar han och vänder och lunkar i sakta mak ut..- Det var NOG så som du trodde kommenterar han efteråt..jag skrattar så jag kiknar..😂 
Jag bara älskar denna vardagskomik, försöker alltid ha en tanke att alla negativa tankar omgående skall vändas till positiva innan dom kommer ut ur munnen och alltid se det roliga i saker runt oss..kan vara det som kallas ironi..😝 och det gör vardagen så förbannat mycket roligare och man kan gå runt och barasåhär tycka livet är behagligt tillsammans..

Vidare idag har vi badat suttit under markisen och avnjutit kalla öl prosciutto och iskall vattenmelon..när solen började svalna gick vi raskt ner och satt oss på stranden, min kära man hade packat med picnic sa han..jepp De hade han..två öl och en halv påse chips samt vatten till hundarna..säger det igen..han vet vad en kvinna vill ha han..

Japp det är han där i röd kjol..igen..


Bli inte förvånad nu..men jag BADADE oxå..hör inte till vanligheten hemma..men nu kör jag "all in" här utomlands..


Shopping på högnivå..dölycklig kille..
- fick köpa kalla för samma pris som varma..mmm

Vi skulle avsluta denna kväll med att käka ute, så vi bytte ut "åkkläderna" och  badstyrselen..till..jag iklädd långklänning och min kära jeans shorts och lång ärmad skjorta..-det är faktiskt skönt att ha skjorta säger mannen..👍vackert värre..just då..vi går några meter kommer på att det är vindstilla totalt vindstilla!! 
Vi viker endast runt hörnet och tar första bästa restaurang..det är inte sant vilken luftfuktighet..första knapparna åker upp i skjortan innan vi beställt och  resten direkt efter..och sen lider vi oss igenom nån slags måltid..vi chansade på nån pizza, ja vi ska ju göra det har vi bestämt den här resan..vara lite wild and crazy..jojust..mannens innehar prosciutto och ost..dvs han har orkat läsa..vi får i oss en slajs var..





..sen vill vi betala..han är förstörd kyparen att vi ätit så lite..vi är förstörda för vi kom på tanken att äta..vi liksom rinner ut från restaurangen till campingen..nu sitter vi utanför boet igen och här blåser det lite lite grann eller är det putsningarna från mannen..nää in i kylan..sov dags och nerkylning..sen avfärd imorgon..

Dagens lärdom..se alltid livet från den ljusa sidan..



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela