Bodins RullarRunt

Vi blev helt plötsligt med husbil och drog till Italien..underbart ,annorlunda och otroligt härligt! Frihet på 15 kvm! Familj och vänner..här kan ni följa med oss!! 😂

Mot Bardolino

Publicerad 2015-07-22 00:23:38 i Italien 2015,

Vaknar 700 av att grannen åker iväg..vi tar en långpromenad vid sjön, det är redan varmt ute. Är så glad att vi har AC i bodelen..förstås inte hur dom andra kan överleva natten. Nog för att Dom har allt och då menar jag allt öppet. Dörr står på vid gavel, takluckor fönster..hela nätterna igenom..vem som helst kan liksom kliva in överallt. Stämmer inte riktigt med det vi läste att man bör ha narkoslarm då det händer att tjuvar söver utifrån med bedövningsmedel..det skulle dom inte behöva använda hos oss inte..men det vet ju inte dom..kommer dom bara in så kan dom bära runt och flytta oss till en annan bil fortfarande sovande och lite grymtande..förstår ända inte varför och då menar jag varför har dom inte AC i bodelen när bilarna är sprojlans nya?!? 
Är det vi som är helt korkade och egentligen borde vänja kroppen med värmen, istf kyla ner den hela natten för att få en smärre chock på morgonen när dörr öppnas..frågar mannen om vi skall prova en natt utan AC..han tittar på mig som jag var galen och svarar -NEJ..behöver inte ställa den frågan nå mer förstår jag ganska snabbt..
Tar en snabb frukost och börjar med inpacket..bord en stol 😝 täck skålar kylmattor hundgård osv..tar 15 minuter men känns som en hel eftermiddag och sist skall presseningen SOPAS..!! Nää jag gör det inte..det är redan 40 grader varmt..men mannen sopar på han..jag skulle däremot..kunna sopa på honom just nu..starta bilen..sätt på AC..rulla iväg..!!!! Tänk positivt vi gör ju detta nu för att se ytterligare en by..ja färden idag är lång..17 km..😂 
Vi skall till Bardolino, det jag vet är att deras vin är förträffligt gott!! Vi tänkte vi skulle bo mellan Bardolino och byn Garda..har googlat fram en camping som ser jättefin ut..åkkläderna är på dock utbytta efter 2 veckor..fräscht..röd piké och svarta badshorts, svart bikini bh och träningsshorts..enda användning man fick av dom, för inte har man gymmat mycket..men hantlarna är iaf med, det är ju ett plus..bra packning där..dom har luftats två ggr på 2 veckor..hemma har vi inte använt dom på två år...så det får man väl se som positivt..nuuuu rullar vi!! Oskar inställd och det är så svalt i bilen..hann vi ens sätta oss?! Nää då rullar vi in i Bardolino ..ser ut att vara en mys stad..liten pittoresk..


..leta på campingen..där var den..åker förbi skall försöka vända, nä går inte..hittar ställe att vända, svänger in och nu står vi framför grinden..ser härligt ut!! Jag får äran att gå in..inser att detta är typ precis en sån camping där man får rasta hundarna i famnen..men det blir min tur..och nä det går bra med hundar bara jag berättar att dom är med..mmm jag gjorde just det eller..?! Sen kan hon inte berätta mer än att hon har eventuellt ett väldigt fåtal platser kvar..MEN då måste vi först parkera..parkera!! Öppna bommen eller så kör Capone igenom den..han vägrar parkera..parkeringen ligger så högt att vi tar i under då..ja så vi skumpar iväg igen..tror vi tog tre turer fram och tillbaka genom byn minst..och den är iaf 1 km ca..tillslut var jag tvungen bara tvungen att fråga..-Ska vi inte försöka  få in närradion..- Va?! Säger mannen ..-Vi måste få in närradion och höra om dom varnar för plötsligt gasutsläpp av främlingar i byn..eller går vi vänligt ut med munmaskar till dom dom sitter här överallt på fiken älskling!!.. eller är alternativet så att vi chansar på denna två ja 2 stjärniga camping härframme..detta är liksom smygreklam för LMC oxå..denna husbil kan vända och vrida hursom och varsom..se upp..nu är dom här i byn och skall köra framåtillbaka..vi borde nästan få nå slags stimpengar efter att ha kört fram å tillbaka i en timme ca..letandes efter vart det är fina skyltar med camping..är ju underbart att man dömer ut en camping efter hur "fin" skylt dom har..vi åker förbi ännu igen och vänder där vi kan..kör ner och det finns plats..just nu skulle vi kunna ställa oss på en soptipp om det fanns badvatten..men vi får god hjälp från receptionen och som väluppfostrade svenskar kliver vi ur med en karta, fyra platser lediga..69, 21, 22 och 10. Vi börjar med 69 och går igenom hela campingen..som om vi inventerar den..när vi kommit längst bort till 10 bestämmer vi oss för den första nummer 69..förvånande..närå..dividerar om vi skall Backa eller köra in där på vår lilla plätt..vart kommer solen att vara och hur får vi skugga..vi köööör in..en gång och Sen slår motorn av. Han har blivit duktig min man..markisen är liksom ute innan vi tagit ur bilnyckeln nuförtiden..och då skall nämnas att den är manuell..då vet man..att tystnaden klär en bäst. Sen kör vi "all in" igen..börjar bli van på detta nu, tar mindre och mindre tid..denna gång pausar vi och tar med oss hundarna och går till Garda sjön och kastar oss i vattnet..sååå skönt! Vandrar vidare mot bykärnan..gå..bada..gå..bada..vilket ställe..kommer till butikerna i gamla stan förmodar jag det är, fördetser gammalt ut..vi går där och är ganska behagligt svala iklädd bikini och badshorts, ser en sak vi bara måste köpa, läs jag måste köpa, Jörgen tycker det är en väldigt bra idé..den är bara en halvmeter hög..-Då får du bära den själv..- Ok vi struntar i det då..men visst hade det varit en rolig julklapp..?..säger jag..- Jag går väl in då!! Säger han glatt..not!! -han står där innanför och ropar Hello Hello! Hör jag..sen kommer han ut leende och ber mig komma in..affärsmannen har tagit en siesta på en litenliten stol längst in i hörnet..vi skrattar och ropar Hello igen..skulle vi inte gjort!! - han berättar med ej så munter  stämma att man får INTE, inte ha bar överkropp där inne!! Polisen kommer då!! ..ok..din lilla glädjefontän..!! Vi går..ja vi lunkar ut med huvudet böjt..måste hämta hatten och gå dit igen och visa vem som bestämmer..vill ha!! Julklapp ju till nån!! 
Kommer sedan tillbaka till campingen som heter Continental..mycket trevligt ställe rent och fint och mysig personal..och som jag nämnde med sjön som granne..vi fortsätter vår urpackning..sätter oss och tar en kaffebaileys..lugn mys och ro bara älskart..då kommer grannen vid sidan och asgarvar åt våra hundar..Jörgen gjorde lika när hans fru kom sen..😂
Fiket..Baksidan på campingen..
Ta en bild så vi har varit lite kulturella idag..gissa vem..


Spolar av oss och sedan tar vi en sväng in till byn igen..går tillbaka till glädjefontänen och han sitter där fortfarande..men nu blir de fart på honom då vi berättar för frun utanför att vi vill handla..ja åsså är ju mannen iklädd hatt den här gången..han ser nog den inifrån..han kommer väldigt släpande..med frun i hälarna..men jag är nöjd..mycket nöjd..VI fick det vi ville ha..


Intar sedan en god måltid med hummer och pasta..mums..det är mannen värd..
Mums..



Markering..


Nu sitter vi här vid boet igen och har bestämt oss för att vara kvar ett dygn till i denna härliga by Bardolino!!  

Dagens lärdom..skrattar bäst som skrattar sist..



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela