Bodins RullarRunt

Vi blev helt plötsligt med husbil och drog till Italien..underbart ,annorlunda och otroligt härligt! Frihet på 15 kvm! Familj och vänner..här kan ni följa med oss!! 😂

Riva del Garda..

Publicerad 2015-07-25 01:15:03 i Italien 2015,

..we'll be back..vaknar 0530 av att en fågel går på taket..Yesss det regnar , ingen fågel där inte..nu kommer det att bli en klar dag..med hög luft..å vi är klara..dags för lång prommis, det är det som gör det så härligt just här..det finns en superb strandpromenad..hundarna får sitt och vår nersuttna bakdel oxå!! Avnjuter en god frukost, spolar av oss och sen blir det ännu en lugn bara vara dag..sitter länge under markisen och undrar om vi skall liksom orka gå genom grinden..undrar den frågan en timme och plötsligt händer det..vi går!!

Lite picnic shopping och sedan bara Lata oss på filten under trädet i skuggan..ja vi satt under ett träd och hade precis gjort oss hemmastadda där med filtar skålar mat dryck handdukar då kommer den runda gula och strålar igenom..så det blev samma där..packa ihop gör om och ligg rätt..nästa träd till attack.. surfarna båtarna brisen och molnen som nu helt plötsligt igen  täcker solen..och med lite god lunch..underbara lata liv!! 


Ingen plan som helst idag..känns som 100 år sedan vi inte hade nått ett enda ting att tänka göra vara..det tog 21 dygn att lunka varm in i det..med eller utan vattenmelon..utan vatten..😂
Det är nu när man ser ut över vattnet vi undrar..Ja vi undrar om man inte skulle försöka göra nått riktigt ordentligt oförutsett som kommer och har legat långt därinne i många år..äventyrslysten liksom bara vaknar meråmer..den har alltid funnits..men bara haft siesta..och frågan jag ofta ställer er därhemma..varför är vi så rädd å gå utanför vår comfort zon..jo för det skrämmer oss..men jag vet att det kan bli hur bra som helst..hittills har det gått förträffligt att följa vårt inre..❤️
Var det inte t o m Pippi som sa "det har jag aldrig gjort så det kommer säkert att gå jättebra..eller något alldeles liknande..några år sedan jag hade barn i den åldern..😳


Efter några timmar av att ha suttit och "tomglott" på alla människor och aktiviteter drar vi oss till boet..duschar av oss dammet och packar ner vår picnic..dags för möte med svensk talande..för det känns dom vi pratar mer engelska än någonsin och det är givetvis bra, man skall tala det utomlands :)..vi får en fantastiskt trevlig kväll som tyvärr avslutas alltför tidigt av regndroppar..men vi får ta om det vid senare tillfälle mycket snart, för det var väldigt trevlig och givande..men blir det i Sverige, som det förhoppningsvis blir..kan vi ju inte bry oss om regndroppar för då må vi inte hinna träffas ens innan det är dags att packa ihop..eller får vi ha klädkod: Nya Sverigedräkten..vi går iaf mot boet efter kvällens trevliga samkväm..då skall mannen börja kolla vart nyckeln är..ja den är väl i väskan..- vilken väska? Ja välj för idag är du ju anförtrodd med tre stycken..magväska..ryggväska..strandväska..- Ok, kan vi stanna här för den är inte i denna..då går han och bär magväskan i Handen..- gräver runt i de andra två..och då menar jag gräver runt, för det är mycket skålar flaskor och paket i dessa större väskor..- här är den!! Nyckeln!! ..tittar han upp belåtet..-Toppen älskling..-är vi klar att gå vidare nu? Han är redan på väg! Vi kommer in i boet, mannen går omgående och packar upp ryggsäcken rätt in till kylen..viktigt med just den väskan..drycken kan bli varm!!..efter det fördelar vi upp att jag tar resten inne och han kör utepacket..ja vi ska åka imorgon och det skall regna inatt..press hundgård bord stolar täcken filtar skålar ja allt bör komma in..funderar efter en stund vad klockan är..öppnar dörren och ber mannen om min telefon..-Den ligger i magväskan! - Jaha men då vill jag ha magväskan! - Den är väl därinne..-Nope!! Han liksom studsar upp för trappen dyker in river upp väskorna..ut..kollar i stolarna under täcket på pressen..går in igen och säger ..mä här ligger ju snusen och den Låg i väskan så DU måste ha packat ur den!!?? Han är osäker mycket osäker jag ser det..😂men det lät ju bra..-Näru jag packade upp den ena väskan och du ryggan..Han rusar in igen, ja han är så min kära man..drar upp sängen, skakar ryggan..- Du det kommer inte att ramla ur en magväska ur ryggan hur mycket du än skakar den liksom..kanske bättre vi tänker till på vart den egentligen är?! -Mmm..
-Vad tror du om bänken där du tog ut alla saker och letade på nyckeln här nere på stranden? -Han hoppar över hundgården och går med bestämda steg..jag vet bara vet att han sprang så fort jag inte kunde se honom..😂 går 5 minuter kommer han tillbaka med magväskan..-Jag tänker aldrig, aldrig ha denna igen!! - Vill inte och du ser hur det går!! -Jo men hade du haft den runt magen hade det liksom inte hänt att den låg på bänken å vila en halvtimme..det är därför det heter magväska, annars hade det hetat handväska för den har man i handen..precis som ryggsäck har man på ryggen..-Mmm men nä..enda anledningen är att ingen vill ha en magväska..ingen vill stjäla en sån ens..😂😂 ja den låg ju faktiskt kvar..helt otroligt två telefoner bankkort och div kontanter..ja ni som känner min älskade kan förstå hur han gick runtrunt innan och frusta pusta och skaka allt..jag bara kiknar av skratt..han är så rolig..jag bara älskar hans varande..😂❤️
Vi satt oss sen och delade en öl och skrattade..sen blev det tid för det sista packet och även det med ståhej och skratt..grannarna hjälpte till..å skrattade och hade en trevlig stund iaf med oss..jag kunde inte låta bli..han var ju redan lite uppjagad efter Väskincidenten..så jag bestämde mig för att komma urhoppande precis när Jörgen skulle packa in i bagageutrymmet..man kan liksom kliva ner under sängen och sitta där så när luckan öppnas så får respektive en smärre chock om den inte är beredd..ja det är bra att träna lite sånt ibland..chockträning..håller det mentala i chack..eller chock..kul har vi/jagoch det är det som räknas..jag är i efterhand väldigt glad att han lever..och jag är smärtsamt medveten om att jag ligger pyrt till för annat upptåg av mannen..igen..att jag inte lär mig..😝






Inte många knop idag inte..men Nu är det dags för sömnen för att sedan iklädda "åkkläderna" och inta Tyskland!! 


Dagens lärdom..var sak har sin plats..😂

Kommentarer

Postat av: Mimi

Publicerad 2015-07-26 10:45:35

spratt-Jörgen 😂😂 Lill-tuppen 😅😂😘

Postat av: Mimi

Publicerad 2015-07-26 10:45:36

spratt-Jörgen 😂😂 Lill-tuppen 😅😂😘

Postat av: Sterns

Publicerad 2015-07-27 18:27:01

Tack själva...det var supertrevligt. Som sagt synd det blev lite tidigt slut...det blev ju inte mer än ett par droppar. Vi får ses hemma igen. Idag 34 gr, sol & härligt badväder :)

Postat av: FREEDOMtravel

Publicerad 2015-07-27 22:23:25

Riva del Garda är fint, även om vädret ser sådär ut på er bild? Undrar om ni kanske står på samma husbilscamping som vi gjorde när vi var där.

Svar: Al Lago heter denna men är inte bara för husbilar..
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela