Bodins RullarRunt

Vi blev helt plötsligt med husbil och drog till Italien..underbart ,annorlunda och otroligt härligt! Frihet på 15 kvm! Familj och vänner..här kan ni följa med oss!! 😂

Sakta men säkert..

Publicerad 2015-07-23 22:34:09 i Italien 2015,

..väldigt sakta..drar vi oss mot hemlandet. Ofrivilligt och nästan så där omedvetet..vill inte men bör..måste..det är ju ett väldans trist ord, finns inte ens i ordlistan..men så är det..Känns som fel håll fast det är rätt..Skrev ju igår att vi rullar mot nya äventyr imorgon..och det gör vi faktiskt ändå men det känns inte så när man åker åt "tillbaka" hållet..men upp med hakan vi har inte varit med om det vi kommer att vara med om mot hemlandet heller, finns massor av ställen vi inte besökt och ev ställen vi vill besöka igen..gick ganska fort ner då vi ville på plats i Italien..så vi ser det som ett äventyr, blir mycket roligare så! 
Vaknar 0545 innan grindarna ut mot sjön ens har öppnat. Vi tar en prommis mot Bardolino och ner mot vattnet efter det, grindarna fortf stängd så vi sätter oss och ser ut över sjön. Härliga morgon, människor är ute och går, joggar eller bara sitter och myser vid vattnet med fiskespö. Vi bestämmer oss för att åka till Norra delen av Garda som en liten, Pytteliten etapp i färden mot hemlandet. Dagarna, veckorna går fort..men vi har ju en tanke att ta det lugnt även i färden hemöver, så vi kör Riva del Lago igen. Al lago campingen, vi tyckte det var litet, familjärt och mysigt där för ca 2 v sen..sen ska vi ev möta upp några, beroende om vi maskar och blir kvar en natt till. Lika underbart att rulla vägen fina igen..
 
 


 
 
 
 
..ett tu tre då dyker Lidl upp och jag tänker INTE åka förbi en lite större
affär, vi behöver En hel massa saker..men det står en mindre glad parkeringsvakt
utanför och dirigerar förbi oss, Jörgen tar ner fönstret och berättar att vi
skall handla, då slår han på klockan och liksom okejar 10 minuter med
fingrarna..10 minuter..hallå då har vi knappt hunnit parkera..är det ok om jag
lämnar listan till dig..så kilar du in och handlar din muntergök..han tyckte
INTE det var ett bra förslag såg jag på minspelet, nä han vifta iväg oss och
slog på klockan..jag blir avsläppt i farten, ja vi är väluppfostrade svenska
individer och  gör vad vi kan av det vi blir tillsagda i den mån det går..vill
jag påpeka..men helt ärligt..jag brukar inte handla på Lidl och helt krasst
kommer jag INTE att göra det en gång till!! NEJ jag är hellre utan t o m nästan
toapapper..först detta bemötande utanför och sedan nått slags kaos dom har fått
för sig är organiserat..NEJ det är inte organiserat överhuvudtaget..kryddor står
vid skurmedel..yoghurt vid frysvaror..hur tänkte ni där..grönsakerna trötta..är
detta nått överskottslager dom fick som gåva från krigen dom förlorade som
tröstpris..?! -Ja vi skickar runt vårt överskottslager till diverse länder i
pappkartonger..Nej tyvärr jag nästan visste det och nu blev det
bekräftat..ledsen att säga det..ja det kanske är billigt men billigt är inte
alltid bra..inte ens för plånboken!!.. Och jag tycker om Tyskland..och tyskarna
är mycket trevliga människor..väldigt driftiga måste man väl säga oxå..vi
skickar ut allt vi inte vill ha och säger det är billigt..och vi handlar..så det
får man väl säga är smart..i Gävle köper folk tysk mjölk så ortens mejeri ej
behöver finnas snart..ja vad säga..tar det en annan gång..Jag kommer iaf ut
efter ca 30 minuter och då möter jag HAN som har klockan och innehar en väldigt
väldigt rak mungipa..han frågar alla som går ut i affären och till gångvägen
bredvid om dom inte har bil..what..är han nån från SCB, Skatteverket eller
liknande, blir lite rädd där ett tag😂, som gör kontroll här i Italien..han
sneglar på mig och ser till att jag kommer in i bilen och viftar iväg oss
liksom..ja nu äntligen, kan ni bara åka..jaa han hade varit på mannen oxå innan
och frågat varför han stod kvar?? ..SVAR från min man..-Tror jag bör vara det om jag fortfarande
vill vara gift ett tag till, vad tror du?!?
..säger som min man när vi var i Fussen..tycker inte om att handla på Lidl..nu kan jag instämma och säga..VI skall inte handla på Lidl..
Men kolla läget..så härligt med bergen i bakgrunden..


 
Nä fram för dessa trevliga Italienska affärer!!..ja jag gjorde ett fel val, inte ofta men nu hände det..
Vi kommer sedan fram till Al Lago..då är det precis en husbil som skall lämna, meen sällan vi har sån tur..men bara ledigt en natt, det är ok bestämmer vi oss för..inte mycket att prata om här inte..går bara att köra in..annars går vi in i grannens tält när vi går ut..tror inte dom skulle uppskatta det..
 
Eller..


 
 
Men vi pratas och dom är från England och vi står ok där...japp då kör vi "all in"igen..press hundgård..what?! Pressen är smutsig..-ja det blåste lite när jag packade in..joo kan ha varit jag som lunkade förbi just då 😝..täcke kuddar stol bord..allt skall ut..sen snabbar oss av med åkkläderna och i badkläder..slår koden till grinden som är ca 50 m från vår plats..Jiiisus!!! Här var nästan tomt för ca två veckor sen..det kryllar av människor cyklar hundar och andra semestervarelser..det är just nu som att vara i Turkiet i juli..nja..var väl inte den bilden och önskan vi hade när vi rullade upp hit igen. Men vi försöker ta oss fram och ner till vattnet..badar hundarna och sen går solen i moln och det kommer lätta brisar..halleluljah så skönt!! Men jag märker mer å mer att det är inte såna här ställen jag/vi vill vara på..vi vill helst vara och se det oupptäckta..mmm kanske lite sent..blir som att upptäcka hjulet igen liksom..eller är det så?..eller inte..?! Jag tror detta är egentligen helt fel årstid att RullaRunt..nu är det ju inte så att jag inte tycker om folk..men måste dom vara här precis där vi är..och i dessa mängder..jaa det verkar så..då får vi lära oss att inte vara där dom är..eller andra tidpunkter..men det blir ett dopp.. en toast, kall öl och Prommis på byn..lite småshopping


 
..ny picnic väska till Jörgen..men jag gillar ju hans semesteestajl med magväska..


 
Hundbad..
 
Vi fortsätter mot byn Torbole Och vill leta på ställplatsen där..skall vara riktigt fint har jag läst..men vilken underbar prommis längs Garda..älskar fina promenadstråk..vi går i timmarna tre och hittar även ställplatsen som ser jättehärlig ut, gräs, nära vattnet och det är ett lugn på den som även de andra ställplatserna haft om vi nu jämför med campingar..känns likasinnat..är det så kanske..ja det får tiden utvisa eller får jag googla på det👍. Är många olika nationaliteter där oxå och ja nånstans ger det mig en gemensamhets känsla..vi går vidare och badar fikar och bara har det helt underbart.undra om inte jag var kringresande zigenare i mitt förra liv ja...vi härstammar ju från Vallonerna i Belgien långt långt tillbaka..bara älskart..sen ambulerar jag ju runt i Norden en del oxå till vardags å..så jag kanske har det i blodet..👍😳😂 ja detta tycker vi måste vara livet..se träffa umgås bara vara tillsammans allihopa ..känns förenande..och nää jag har inte blivit religös..ÄN..😂
Men jag säger det igen Italien, Italien..vilket land!! Och detta är nog bara början av familjen Bodins rullande invasion i Europa ..😊 ungdomar våra ungdomar..ni måste komma med och uppleva detta..helt annat än våra andra resor..och ja jag vet att ni tycker och tror vi har upplevt allt mycket och lite till med våra resor..men näpp!!..kan jag säga och jag är faktiskt äldre och er förälder och vet mer och Ibland OFTAST bättre..detta är en helt annan känsla..och ni saknas oss mycket!! Och ni även oss..ja jag säger det själv slipper vi vänta på responsen..😝



 
Fikar?!



 
Paradgatan liksom..Jörgen skall strax ut å trimma lite..



Precis som vi alla är..limited edition..glöm inte det alla..❤️
 
Nu dags för pasta gorgonzola sen en kall dusch och massor av sömn..känns att man vandrat minst tre timmar i flipflopen..dvs duschskorna..
 
Dagens lärdom..tro inte du sett allt, för det finns alltid mer..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela