Bodins RullarRunt

Vi blev helt plötsligt med husbil och drog till Italien..underbart ,annorlunda och otroligt härligt! Frihet på 15 kvm! Familj och vänner..här kan ni följa med oss!! 😂

Sol sol..

Publicerad 2015-07-16 22:32:22 i Italien 2015,

..bara sol! Så otroligt vackert här! Klockan ringer 7.30, dags för morgonprommis innan det blir för varmt.  Har bestämt oss för strandpromenad, men där är redan för varmt, det blir längs vägar i skuggan. Frukost sen drar mannen i väg för proviantering, ja han skall gå, inte åka bil, vill inte lämna vår plats då vi står riktigt bra här. Men En av oss måste liksom stanna då, eftersom det är för långt att gå med hundarna i värmen och lämna dom själv inlåst i bilen går såklart inte heller, tänk om säkringen skulle gå och AC slutade fungera, den går ibland på såna här ställen har vi ju fått lärdom av under denna resa. Nää då blir det 40 grader i bilen..
Så mannen vandrar iväg med väskan på ryggen, vatten prosciutto vitt vin och lite spontan handling av mat ska det bli..börjar bli riktigt fattigt här i boet..han kommer tillbaka efter två timmar, svetten rinner och ryggan väger massor kan jag lova..det var visst längre än han som jobbar här sa, ryggsäcken innehöll  10 öl, två flaskor vitt vin och fem flaskor vatten men mat det var helt onödigt det..hade blivit förstört på vägen hem de..förstår du väl..okejokej..jaa vi klarar oss vi har ju ändå en burk Ravioli kvar..så vi klarar oss ett bra tag iallafall..😂 -du kan vara glad att jag fick handla detta säger han, det var bara medlemmar med kort som fick handla på den affären. Men tanten bakom tyckte synd om mig så vi stod där och smugglade medlemskortet fram och tillbaka. - Mmm hon måste tyckt du såg jättetörstig ut..!! 
Vilken toppenaffär..så om nån kommer in och vill handla spontant -nej nej stopp där! Här kommer man inte bara in och handlar inte..ajaj..vi vill inte tjäna pengar inte..åk till nästa..! Verkar väldans ologiskt "igen"!  Undra hur dom tänkte..men jag kan ärligen erkänna man är inte speciellt smart i den här värmen..huvudet känns stort som en vattenmelon utan vatten..
Sen blev det ryggläge I skuggan..så härligt..


Efter det var det dags att gå till stranden och ta en såndär riktigt god cappuccino, som bara Italienarna kan göra och skall avnjutas i solen med sand under fötterna, men var gång vi skall gå ut från boet har vi dock ett dilemma och det är att man bör ha med sig bilnycklar, pengar och snus såklart när man vandrar fast man har Bikini och badbyxor..då blir som händerna full med grejor. Jag har ju hundarna jag..Och det är alltid bra att ha pengar till dryck t ex, i värmen eller tänk om man ramlar över en affär man får handla i..skulle kännas trist att inte göra det då..men gå med handväska är inte min grej med bikinin på. Men jag hade löst det problemet nu tyckte jag, då jag sett att det står några försäljare med smått och gott vid havet..så vi gick förbi där som av en slump..och jag bad mannen gå fram och kolla lite om det fanns nån bra.. Jag visste ju redan vad som fanns då jag innan varit och tittat lite..Jörgen kollade och jag visste innerst inne att han skulle snegla ut på mig bakom väskorna och ruska på huvudet..och det gör han..och jag hör han säga därinnefrån skjulet 
- jag har INTE en sån där löjlig magväska! Nej Lola det har jag inte, INTE! - mycket kan jag ha men inte det!! -inte ens för din skull!! 
- Ta en sån där annan lite större då så du får ner en öl också när vi går då, hör jag mig själv säga..vad gör man inte..
- Nej jag tänker inte ha en handväska med långt band!! Han log inte längre heller..
Vi kom iallafall därifrån med en lite lite större magväska 😂 
Sucken efteråt och repliken -Jag trodde väl ALDRIG jag skulle se mig själv gå runt med en sån här löjlig väska igen!! 
- Det gör jag för din skull! - Bara för din skull! 
Mää..Precis som jag tycker att det är jättehäftigt med en magväska då?! Nädu så snyggt är det inte..Men jag är nöjd..MYCKET nöjd!! ..Nu kan vi ta en lite längre promenad efter detta, jag Jörgen och hans magväska..😂😂

Min älskade man de..med magväska..

Kvällen avslutade vi med en långpromenad vid havet med bad. 


Sen blev det en god pasta kokad i "Jörgens" nyinköpta röda kastrull. Nu sitter vi här utanför boet fortfarande med en kaffebaileys och tycker livet är oerhört behagligt! 




Dagens lärdom..var alltid flexibel..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela