Bodins RullarRunt

Vi blev helt plötsligt med husbil och drog till Italien..underbart ,annorlunda och otroligt härligt! Frihet på 15 kvm! Familj och vänner..här kan ni följa med oss!! 😂

Ut på nya äventyr..

Publicerad 2015-07-18 22:17:37 i Italien 2015,

Klockan ringer 700 och vi vaknar upp 900, bra jobbat! Not!! Nu kan vi inte gå på stranden, idag som verkar vara varmare än någonsin. Tröttmössor!!
Blir en kortis på parkeringen i skuggan sen frukost. Då bestämmer vi oss plötsligt, vi drar, vi har gjort detta nu och njutit i massor! Så Me and My man Capone, börjar med den vanliga hopplockningen..bord stolar..nä just ja en satt vi sönder igår..inte köpt hos BENGT i Örkelljunga den inte..täcke filt skålar sopor handdukar press hundgård markis stödben och vi skaffar oss mer å mer saker.. 2 stora skynken nu också..har Jörgen införskaffat i skjulet "småttågott" här på stranden. Det tar längre och längre tid att plocka ihop, med alla saker, men man måste ha det för att få skugga och lugn och ro..Vi småputtrar och småmuttrar om att det är sååå varmt, men kommer raskt på att inte klaga på solen, INTE! Det är den vi längtat efter..men måste den vara sååå varm😳

Är vi prepared For start? säger kapten Capone och jag frågar lite lugnt..jaa om inte du skall skjuta ihjäl nån innan då som inte skött sig här på "the Camp", mr Al? Han orkar inte mer nu..jag ser det..vi stänger in passagerarna i burarna..men han vägrar ta av sig hatten..so we got to have full auto på ACn!! Vi skumpar iväg!! Mot Piombino!!
..en bild säger mer än ord ibland..

Åker mot Piombino, vet inget om byn men vi chansar det har vi gjort förr, läs hela tiden, och det har ju blivit toppen! Väldigt mysig kustväg med berg i bakgrunden, åkrar och bisonoxar efter vägen. Det är idag bara 9 mil vi skall åka så det kommer att ta ca 2 timmar säger vår vän Navigator, vi har valt en manlig röst med namnet Oskar på den bara som en passus..Jörgen vill slippa två kvinnor som tror dom vet bäst. Ja det är hans val om vi kommer fel, skyll inte på oss!! Vi kommer fram till ställplatsen, den ser riktigt bra ut, bara det att dom har stängt just nu, pust..det är liksom siesta time!! Glömde det!! Ok men det verkar finnas tomma platser ser vi från vägen. Vi vänder och tänker åka den lilla vägen tillbaka och sätta oss nånstans på en trattoria efter vägen och ta en cappuccino, då dyker denna härliga vagn upp med massor av gosaker. Det blev en panini med prosciutto och ost, varm, Jörgen tog en burgare han..precis som "drive in" på Mc Donalds fast "drive ute" här och betydligt mysigare!! 


Sitter där en stund i skuggan och sen drar vi till ställplatsen Camper Oasi! Nu öppet, idel Italienare, precis som vi vill ha det. Två bilar före och fyra platser ledigt..säger som min man -Har man bara tur behöver man inget förstånd! Vi backar in i den lilla fållan idag, har inget val, det är tajt mellan bilarna..vi går "all in" ut med allt..press hundgård och alla tittar..fortsätter bord stol täcke filt skålar men det är varmt och säkringen vill inte riktigt hålla igen, så vi kör upp våra Taikon skynken för att få skugga..ser ut som dom innerst inne bara suckar italienarna och vänder sig om och skrattar..lätt för dom att göra som är van med denna stekande värme..tänkte nästan berätta för grannen ja att hemma behöver vi inget mer än paraply regnrock gummistövlar och en gasolvärmare om vi skall sitta ute..eventuellt kan vi ta ut markisen fem minuter innan den har blåst sönder, skulle vara kul att se er campa där..😝..jag kanske skulle ikläda mig nya Sverige dräkten nästa gång vi byter camp..för den borde bytas ut den gamla..har jag tänkt på..för hur länge har vi haft den där fula blågula kjolen som är så opraktisk..nä inför blå regnkappa och gula gummistövlar, känns mer passande och alla skulle vilja ha, läs behöva, dräkten och därav bära den, japp så är det!! Kanske skall skriva det som ett förslag till Herr Bernadotte. Japp de ska jag göra!! Tror det blir en hit ja!! Tänk er alla i alla städer skulle gå i Sverigedräkten minst och då menar jag minst tre månader om året, juni juli augusti..men Jörgen funderar på annat han och lunkar efter ägaren..och han fixar iaf säkringen och vi får t o m en egen vattenslang..känns liiite som en pik de, kyl av er utlänningar!! Men Ja vi kan ha AC!! Vi är nöjda, mycket nöjda!! Ingen, ingen av de Italienska Bilarna har AC, dom klarar att sova i 30 grader 4-5 pers minst..dom borde få medalj för det!! Eller borde dom campa i Sverige!! 

Sen drar vi till stranden "hund" stranden, ja där är det springande hundar överallt i havet..så häftigt faktiskt..fast jag är lite skraj för de stora..men det funkar..jag har ju min "hunk" med mig..iklädd dagen till ära i svarta shorts..så inte magväskan syns så mycket..nu är det liksom färgmatchat iaf..läckerbiten där!! Tar en cappuccino och min man hittar sin vän..-ja där är han, visste att det fanns en till i världen med en sån och här är han..han t o m tar ett kort..😂måste funderat han, vad vi höll på med..

..det finns två som gör allt för Sina fruar..eller ren överlevnad kanske..😂

Dags för dusch efter det salta badet och då måste jag skratta igen, dessa ologiska Italienare..först står man ute i nått bås som är byggt av gamla plank en halv gånger en halvmeter brett, ja jag tänkte så jag å, alla kan inte komma in i det..men innan jag går in så skall man lägga i en polett på baksidan av hela byggnaden visar mannen bakom. Okej men om det inte räcker med en då..ska man springa ut "all natural" med schampoo i håret och tvål under armarna..förstår inte..men jag lägger i en och springer runt huset, klär av mig tar fram tvål schampoo och hinner precis skölja av mig det innan det tar slut..nä jag springer inte runt igen..jag gör inte det, det är för Tusingen kö utanför!!..nu förstår jag raskt varför alla går i par till duschen..aha..men det får gå utan balsam och håret blir så oborstat och krulligt dagen till ära! Det är ju ändå Lördag, kan man skoja till det lite..sen måste man skynda sig ut iallafall för grannens lödder kommer liksom som sån där sprutisolering mellan plankorna in till mitt utrymme och där har jag liksom min arm..ja jag är ju inkilad i båset..blääää..men han är nog ren han också..förhoppningsvis!!! Ja jag bara älskar deras ologiska tänk, det får mig att le och inse hur löjligt mitt eget tänk är..det måste vara lika drygt för han i båset bredvid när jag löddrade, men det tror jag inte han ens tänkte på, för han var klar samtidigt och såg bara nöjd ut i sin morgonrock..😩
När jag kommer till boet bjuds jag på en pasta och ett glas rött av min mångfasetterade man..glömde löddret då en stund när näringen eller var det bedövningen av rödvinet..don't know..men ett tu tre ser jag min man springa runt med barnen vid vagnen bredvid..när jag dukar av..ooops..nu ligger vi risigt till eller..en man i blommig kjol ränner runt efter en boll..men dom ler..hallelulja..jag står lite bredvid som sufflör och säger med ljuv ton..DAGS FÖR påklädning av mans kläder!! Visst verkar han barnsligt förtjust i kjolar min man?? 😂 Men det är ju bara en riktigt stark man som klarar vissa saker..har han lärt mig!! 


Dagarna flyger iväg här..blir en prommis med hundarna nu och faktiskt en tidig kvällssömn..strandpromenaden lockar imorgon..

Dagens lärdom..sucka inte åt sol och värme..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela